(5) Wspomnienie wakacji (+ zdjęcia)

Jeśli chcesz
Wypuść spod powiek wiosnę
Wypuść błękit radosny
W moje niebo...
Jeśli chcesz
Niech motyle Twych słów
Z ciepłych wyfruną ust
W moje niebo..

*
Kilka dni temu wróciliśmy z ostatniego dłuższego wypoczynku w tym roku. Tym razem wybraliśmy Świnoujście. W tak zwanym międzyczasie zawędrowaliśmy do Niemiec ( trzy miejscowości położone tuz przy polskiej granicy-Ahlbeck, Geringsdorf i Bansin. 25 kilometrowa wycieczka piesza ;-), odwiedziliśmy Międzyzdroje i na jeden dzień wybraliśmy się do Szczecina. 

Uwielbiam nasze wakacje. 
Odwiedziliśmy bardzo wiele miejsc bo jesteśmy 'aktywnymi' typami, które na plaży zdecydowanie się nudzą (szczególnie ja). W Świnoujściu odwiedziliśmy Muzeum Rybołówstwa Morskiego, popłynęliśmy w rejs po Świnie i nie tylko, wspięliśmy się na latarnię morską, odwiedziliśmy wszystkie trzy forty i przeszliśmy całą plażę. W Niemczech pospacerowaliśmy po plaży (podróż rozpoczęliśmy na plaży w Świnoujściu, zakończyliśmy przy molo w Bansin), weszliśmy na każde napotkane molo ( w każdym miasteczku jest jedno) i wróciliśmy promenadą transgraniczną do Polski. W Międzyzdrojach spacerowaliśmy i wylegiwaliśmy się na plaży ( ukłon w stronę mojego męża). W Szczecinie zaś odwiedziliśmy trzy muzea. Jedno z nich (Centrum Dialogu Przełomu) szczególnie zapadło mi w pamięć. Niesamowite miejsce, naprawdę polecam! Zaś na koniec dnia wybraliśmy się na deser do kawiarni położonej na 22 piętrze. Imponujący widok i przepyszne jedzonko. Również polecam!

Odpoczęliśmy, nabraliśmy sił jako ludzie i jako małżeństwo i z radością powróciłam do myśli o pracy. 
Typowy krajobraz wybrzeża

Międzyzdroje

Cafe 22, Szczecin

Cafe 22, Szczecin

Centrum Dialogu Przełomu, Szczecin

Stawa Mlyny, Świnoujście


Gdzieś na promenadzie w Świnoujściu


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

(4) Czasem również należy się powściekać

'Jesteśmy nieustraszeni' / O lenistwie, a może o pracowitości?